Naučte svoje deti, ako sa chrániť pred vírusovou nákazou.

Zdieľajte článok
16. 3. 2020 | Autor: pp

Prevencia na prvom mieste

rouska_A.png


Vyhýbajte sa zjavne chorým, hlavne pokiaľ kašľú alebo kýchajú. Nezdržujte sa v miestach s vyššou koncentráciou osôb.

 
Myti-rukou_A.png


Dodržujte základné hygienické pravidlá.

 

Doktor_A.png


Ak sa u vás prejavia príznaky infekcie, kontaktujte svojho lekára.

 



Nezabudnite na dodržiavanie pitného režimu, aktívny pohyb a dostatočný spánok v kombinácii s vyváženou stravou bohatou na vitamíny a minerály.

Živiny, ktoré prispievajú k normálnej funkcii imunitného systému najviac: 

  • Vitamín C 

  • Vitamín D 

  • Vitamín A & Betakarotény 

  • B12, B6, B9 

  • Železo, zinok, selén 
     

Naučte svoje deti správnu techniku umývania rúk

Pretože sa vírusy šíria kvapôčkovou infekciou, sú práve ruky  možnou cestou, ako sa kvapôčky  s vírusom dostanú do sliznice. Ruky je potrebné umývať si mydlom po dobu minimálne 20 sekúnd,  čo i dospelému človeku môže pripadať ako večnosť, nie to ešte malému dieťaťu.

Skúste z umývania rúk urobiť  zábavu pomocou napr. časovača - presýpacích hodín, farebných tikajúcich kuchynských stopiek. 

Navrhnite deťom, aby samé vytvorili obrázky s upozornením, že si po každej toalete alebo príchode z vonku majú umyť ruky a upevnite ich pri všetkých umývadlách vo vašom byte. 

A ako má vyzerať správna technika umývania rúk?

myti_rukou_A_SK.png

Súvisiace články

Stres negatívne ovplyvňuje detskú psychiku aj imunitu

Prejavy stresu u detí sa často prejavujú ako fyzické, alebo behaviorálne. Je dôležité ich včas spozorovať a zistiť, kedy je dieťa pod tlakom a prežíva vnútorný stres. Chronický stres má totiž negatívny vplyv na jeho endokrinný a imunitný systém.

Čítať viac

Marťankovia v akcii

Imunita sa u detí formuje odmalička. Ovplyvňujú ju strava, fyzická aktivita, regenerácia, odpočinok, spánok, ale aj stresové obdobia, ktoré nastanú počas vývoja každého dieťaťa.

Čítať viac

Sme tiež na sociálnych sieťach